Wednesday, February 20, 2013

Day 2 @Paris

Nu sunt cea mai matinala persoana, dar cand merg in vacanta imi place sa ma trezesc de dimineata, sa profit cat mai mult de locul in care ma aflu. Duminica am ales sa luam micul dejun la hotel, va spun sincer am fost cam sceptica sa platesc 6euro pentru el, ma tot gandeam la primul meu mic dejun in Franta 2005, un croisant si un ceai cald, de atunci am ramas cuplata cu ideea ca francezii mananca putin de dimineata, oricum breakfast-ul la Ibis m-a facut sa imi schimb parerea, am avut parte de bufet bogat: ceai, cafea, iaurt, lapte, suc natural de mere sau portocale, cereale, 5feluri de paine frantuzeasca, chec, croissant, unt sarat, branza tomee noire (o delicatese) si multe altele, toate la discretia noastra.
 photo DSCN9819_zpsf9f51850.jpg
Opera
 photo DSCN9824_zps6daea6cd.jpg
Place Vendome
Dupa ce am mancat pe saturate am cautat cel mai scurt traseu pana la Louvre, un must pe lista mea. Hotelul nostru se afla in zona Charenton (nord-est pe harta), deci am luat metroul M8 de la cea mai apropiata statie, Liberte, si am mers pana la Opera, am vazut l'Academie Nationale de Musique (opera din Paris), dupa care ne-am indreptat spre Place Vendome unde se afla inaltata coloana lui Napoleon I, de acolo am mers spre Jardin de Tuileries, tare mi-ar fi placut sa vad primavara minunata gradina a Catherinei de Medicis, de la Tuileries pana la Musee du Louvre au mai fost doar cativa pasi prin frig (am uitat sa mentionez ca ziua de duminica nu a fost cea mai reusita din punct de vedere meteo, am avut parte de frig, ploaie si ninsoare).
 photo DSCN9839_zpsfa852d3e.jpg
Jardin de Tuileries
 photo DSCN9841_zps10d4e518.jpg
Jardin de Tuileries
 photo DSCN9848_zpscb470750.jpg
 photo DSCN9862_zps71366296.jpg
 photo DSCN9872_zps8385b88f.jpg
Louvre
 photo DSCN9869_zps655f50c0.jpg
 photo DSCN9875_zpsfb16071d.jpg
Mereu mi-am dorit sa vad minunata structura a piramidelor de la Louvre si pana acum nu am mai prins muzeul deschis, deci atentie mare programul este de la 9.00 la 18.00 zilnic cu exceptia zilelor de marti, biletul costa 11euro, iar in fiecare luna in prima duminica vizitele sunt gratuite.
De la muzeu, am luat metroul M1 pana la Champs Elisees Clemenceau, am cam inghetat plimbandu-ne pe faimoasa Avenue des Champs Elisees si ne-am oprite la un ceai cald la Virgin Cafe, dupa ce ne-am incalzit sufletele cu 5euro ne-am indreptat spre Arc de Triomphe. 
 photo DSCN9885_zps6d35f959.jpg
L'Arc de Triomphe
 photo DSCN9889_zpsfd338e01.jpg
 photo DSCN9893_zps73e3a0df.jpg
Plimbarea prin frig ne-a infometat grozav, de la Charles de Gaulle Etoile am luat din nou metroul M1 pana la Chatelet (langa Catedrala Notre Dame) si am ales sa mancam in cartierul latin, pe ale carui stradute inguste gaseai restaurant langa restaurant fiecare cu steagul tarii de provenienta si cu meniul expus la usa. Mi-a placut enorm ideea de meniu expus la usa, daca iti place ce au si iti permiti intri, daca nu next one. Dupa ce ne-am invartit un pic pe aleei am ales un restaurant traditional francez La Chat Qui Peche, la intrare am fost intampinati de patron, un batranel agitat si amuzant, care ne-a gasit o masa in localul sau plin si sa trecem la mancare... un fel costa undeva intre 12- 15euro, daca nu si mai mult, insa aveau meniuri cu 15 sau 18 euro, fiecare meniu de acest fel continea doua feluri plus desert, toate la alegere.... eu am optat pentru unul la 15euro si am ales salata de creveti cu avocado, tartiflette si tarta cu mere...bunatate *-*
 photo DSCN9913_zps8bebd437.jpg
Cartierul latin
 photo DSCN9915_zpsf2306048.jpg
 photo 20130210_162946_zpsb64ca970.jpg
salata de creveti cu avocado
 photo 20130210_170133_zps345ad4d8.jpg
Tartiflette
 photo 20130210_174800_zps63e20d1d.jpg
Tarta de mere
Pentru intoarcerea la hotel am luat metroul M1 din Chatelet, am schimbat cu M8 la Bastille si am mers apoi pana in Liberte. E foarte usor sa te descurci in Paris, ai nevoie doar de o harta a mijloacelor de transport in comun si sa fii atent la panourile indicatoare.
 photo Paris-Metro-Map-4_zps261100da.gif
 photo 20130210_111545_zps7acadf4b.jpg
metro ^_^

2 comments:

  1. Ce ma bucur ca scrii despre mica ta vacanta la Paris. Cate zile ai stat? O sa merg si eu cu doua prietene pentru 3 zile, dar o sa stau la Avenir Hotel Montmartre, foarte aproape de Sacre Coeur.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4 zile am stat....in urmatorul articol o sa povestesc de turnul Eiffel si de Sacre Coeur. Sa va luati neaparat o harta a metroului, sa mancati in cartierul latin si sa va distrati ^_^
      te pup

      Delete